onsdag 22 september 2010
Du måste tro det finns nåt episkt över dig
tisdag 14 september 2010
En vrai
fredag 27 augusti 2010
Beräknad väntetid
torsdag 26 augusti 2010
KI HT10
fredag 20 augusti 2010
Overklighet och verklighet

tisdag 10 augusti 2010
torsdag 29 juli 2010
Böcker och boenden
Allt tycks handla antingen om böcker eller om att bo. Allt. Allt jag gör är att bo och läsa --- hålla uppsikt över grannar och karaktärer --- flytta ut och byta bok. Jag ska flytta flytta tre och en halv trappa ner --- in i porten bredvid --- och två och en halv trappa upp. In i andra hand, c/o, å! alla dessa c:n och o:n. Som i fönstret rakt över gatan mittemot. Här har vi definitivt en historia om c:n och om o:n. Av det förändrade ljussättningsmörnstret att döma, av dekorationsförändringen att döma. Innan har jag någon enstaka gång skymtat en barhuvad man som stod och livlöst tittade ut i ingenting (mitt fönster). Hans fönster använde han sedan till någon diskret form av morse-kommunikation. Särskilt diskret var den förresten inte alls utan snarare handlade det om oidentifierbara föremål han balanserade upp i märkliga formationer, ufo-teckningar som tejpades direkt på rutan, flera likadana filmer som ställdes upp på rad, en café-tidning med en storbystad kvinna som lutades för hela gatans beskådande. Man bara jo men så att det är… Nu däremot: trivsam blå persienn plus orkidé. Så förutsägbart som hej vad gör du det är bra. Jag läste några bra böcker med: The shaking woman or a history of my nerves, Malina, Det mest förbjudna och några fler om psykologin och hjärnan. Jag fortsätter att bära böcker in i nästa bo. När jag inte är på jobbet då. När jag inte jobbar antingen i bokhandeln eller på boendet.



