söndag 14 juni 2009

Gå igenom sitt liv.

Jag går igen mitt liv; papper, lappar, kvitton, brochyrer, lådor, block, mappar, filer, certifikat, kopior, flyers, listor, tidningar, magasin, böcker, bilagor, kompendium, högar över hela golvytan - och tvärsigenom går jag. Om det är någon som inte har ordning på sina papper så är det jag. Men bättre blir det och framåt går det, går jag - jag avancerar. Och jag går vidare! Jag flyttar härifrån och lämnar mycket bakom mig, lyckas faktiskt slänga en hel del och jag lär mig. Man måste antagligen vara mig för att lägga samma associativa vikt vid just uttrycket "gå igen några högar", man måste ha växt upp i mitt och min familjs virrvarr av lägenhet fylld av tidningar och papper i högar i vartenda hörn, i denna lägenhet som jag har fått beskriven som ett "litet magasin alternativt arkiv".
Så. Nödvändigheten med att vara M. Så. Nödvändigheten att gå igenom sitt liv. Så. Nödvändigheten med att vara sig själv för att kunna gå igenom sitt liv.

Inga kommentarer: