lördag 4 oktober 2008

Voila!

Så nu sitter jag här på det torra igen, med en lägenhet, ett jobb (alltså inget jobb) och ett liv som jag vill ha det. Tacksamt. Jag bor själv i en etta på en innergård med egen terrass på nedre plan, helt perfekt och jag kan inreda precis som jag vill och bjuda hem folk och försöka skapa mig en tillvaro så som jag vill ha den. Ah. Mycket ska man överleva, men om man gör det så blir man bara starkare. Mitt nya kvarter är mycket bättre, mitt emellan de diametralt motsatta kvarteren Pigalle och La Fayette, perfekt parisiskt med familjer och små gator. Jag skriver mer snart. Ni som läser, lämna gärna en liten kommentar, inget märkvärdigt, med samma inställning som jag har med bloggen - noll pretentioner, bara lite rapportering

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Mathilda!
Låter jättebra. Hoppas du kommer att trivas. Kram! från mamma.

Anonym sa...

Hej Mathilda. Gratulerar till lägenheten! och lycka till med franskan. från farmor

Anonym sa...

Grattis, nu verkar det verkligen ha ordnat till sig för dig! Hur fick du tag på denna lägenhet då? Nu blir man ju jättesugen på att komma o hälsa på dig, egen lya och allt... Tyvärr blir det nog svårt, som du kanske förstår. :(
Jag följer din blogg, det är superkul att läsa och jag skrattar lite åt dina upptåg.. Du är så duktig och kämpar verkligen på där nere!
Vi saknar dig hemma, men ta vara på tiden i Paris (behöver jag nog inte säga verkar det som)-det kommer att gå fortare än du kan ana! Pratade med mormor, ja, mamma, idag och lovade att hälsa så mycket -kram kram! /stina o mormor plus resten i hbg