tisdag 25 november 2008

1 missat samtal.

1 meddelande i rostbrevlagan - idag, klockan 13.26:
"Goddag, det har ar [obegripligt] polisavdelningen i Paris, var vanlig kontakta oss pa telefonnummer 0153 [...] 26, DET AR VIKTIGT. Tack hej."
OMG. Vad har jag gjort? Cyklat i fel fardriktning, fyllt i 0 kr i inkomst hos CSN och sedan jobbat, puttat i nagon i Seine? Och telefonnummret, jag hor inte vad de sager! Omlyssning, omlyssning, omlyssning. D'accord, jag ringer upp, mot giljotinen utan atervando. Kan inte komma fran att det ar lite spannande, jag soks pa mobilen av fransk polis... och jag later mig imponeras av mitt lugn i situationen; tonfisk och paronbaguetten far vanta, det har ar viktigt. Jag ringer upp och forklarar arendet, far uppge namn och far sedan fragan om jag kontaktat en fransman angaende en lagenhet i 19 arrondissementet. Nej, svarar jag direkt, inte jag, jag har varken mordat honom eller forskingrat nagon hyra. Det verkar tydligen handla om nagot bedrageribrott kring lagenheter, och jag maste ha funnits i nagot register och antagligen meddelat intresse men sedan aldrig gatt pa visingen. Det var namligen det polisen ville veta, om jag varit dar och kunde bidra med uppgifter. Nej. Désolée. Men lite spannande var det i alla fall.

Inga kommentarer: