måndag 5 januari 2009

Park Inn

Fem minuter kan vara okej att vänta, femton, jovars, därpå trettio, inte okej, där på trettio till, VAD I... Sen blev det svart, alldeles svart, släckt, inte ens gaten utsatt, destinationen, Charles De Gaulle Paris, puts väck! Ingen vet, men på tavlan står det Cancelled. Inställt på grund av snöstorm. Snökaoset är på Charles De Gaulle men det är inte jag. Jag är här. Rum 411 på Park Inn Kastrup. Vi fick taxi hit, alldeles gratis, ny flight och ny tandkräm. Jag överlever och dessutom har jag träffat tre svenskor som jag tydligen i princip bor granne med. Fyra tjejer fast i hemlandsutlandet framför en liten men kostnadsfri buffé med vin är inte fy skam. Dessutom kan vi träffas igen. Om vi kommer fram. När vi kommer fram. Jag ville egentligen åka tillbaka till Lund men en sådan taxiresa kunde SAS inte bekosta. Synd. Men det är väl inte deras fel att det är snöstorm på Charles De Gaulle. Egentligen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nämen oj då, vilken snopen hemresa du hade!.. För oss gick det bra att åka till Italien den dagen, fast det var ju från Skavsta. Så roligt att träffa dig i jul!!! Kram stina