måndag 28 juni 2010

LOL

"Kom just på att jag ska döpa min dotter till Lol (mest för att jag gillar Duras men lite för the lulz)."
Säger jag, sa? och tar fram läser boken och intar virret av en ung kvinnas återvändande till Platsen med en Annan. Den är bra skriven. Yttre handling, lite svårbegriplig, lite flyktig, men ändå. Mer ändå. Å! Margueritebok att genomförsöka. Den handlar om Lola Valerie Stein som tio år tidigare lämnats av sin fästman i en otrohetshändelse på kasiot på T. Beach och därefter? befinner sig i ett tillstånd av glömska, känslosvalka, sökande, drivande, ihågkomst. Jag fick ett telefonsamtal mitt i läsningen - Hej! Vad gör du? - Är hemma bara, läser, läser Duras. Som vanligt. Lite förvirrad med, hah, jag fattade inte vem "jag" var, alltså berättaren i boken. Själv? Det var ju kul Lol.

För övrigt fick jag ett meddelande från Atlantmitten. En han ville tacka för mina tjockaste böcker som han lånat med sig på seglatsen. Jag frågade om de hade haft högläsning ur Det andra könet på kvällarna. - Öö jag är verkligen ledsen men just den har faktiskt möglat sönder... Men jag hann läsa 200 sidor! Möglat sönder på Atlanten. Lol på det.

Inga kommentarer: