fredag 16 september 2011

Tal och regn och annat

Meddelandelusten blev plötsligt stor och de små ögonblicken av potentiell låt oss kalla det bloggtext finns ju överallt. På 7-eleven. För att nämna något. Jag var på en bar och det hela förlöpte som det ska förutom att jag kanske kom dit väl tidigt och kanske gick därifrån väl tidigt då jag kom på att jag inte hade någon frukost. Jag hörde tal och regn mot huden. Frukost är viktigt för mig och jag köpte lite fil på 7-eleven alltså Katarina Frostenson har skrivit en dikt om att stentrianhandla lite på 7-eleven och jag finner det hela väldigt roande. Några minuter senare sitter jag på tunnelbanan på väg hem och läser just henne (jag finner det ganska roande). Inne på 7-eleven fick jag inte syn på så många tankeväckande ord direkt men när jag är på väg ut ropar killen till vill du ha kvittot och jag svarar nej tack jag behöver inte det, och jag är då en person som har sparat i stort sett varenda kvitto sedan jag var fjorton, och jag vet inte varför. Just nu orkar jag inte med mer räkenskaper. I skolan är det mäta mäta mäta i psykometrin och vi mäter. Jag återkommer till detta "och sedan gick dagarna utan att livets grundläggande frågor blev lösta".

Inga kommentarer: