fredag 6 november 2009

Norrtull//Pigalle



Utläst: En ängel vid mitt bord - Janet Frame, Mordets praktik - Kerstin Ekman
Läser: Norrtullsligan - Elin Wägner, referensbiblioteket
Å så sedan: Kvinnlighet & erotik, Ett år, Sjukdomen, Undersökningen

Egentligen vill jag bara läsa på franska. Det blev nya temadagar på väggen.
Nya böcker på exposition, voilà, vita böcker med röda detaljer.
Ett stänk av frenchie fresch, och så den underbara röda lilla hjärnan på
PC Jersilds förstaupplaga av En levande själ. Mer sådant!
Jag saknar vita bokomslag och ett språk jag inte riktigt behärskar.
Lite grand saknar jag mitt grann-Bibliothèque Chaptal som knappt hade
några böcker som inte redan var utlånade, så, egentligen är det väl den
klena trösten, vetskapen att någonstans i ett franskt hem i nionde
arrondissemanget inklämt mellan Opéra och Pigalle måste de vara,
böckerna, som jag saknar.

Inga kommentarer: