tisdag 23 september 2008

Frukost på Voltaire's

Havregrynsgröt, bärsylt, fransk mjölk, ägg, Kalles kaviar från IKEA-shopen, frukt, espresso och Hachette's-Mini-BLED-Fick-ortografi-För-att-inte-längre-göra-några-fel! Frukost på balkongen, j'adore, även om det är lite kallt och ofta lite tidspressat. Svensk frukost på fransk balkong på femte våningen. "Fransk frukost" blev det igår när jag var nästintill försenad till nivåprovet på Sorbonne, en espresso och croissant i farten, jag hade inte köpt croissant innan så då tyckte jag det passade. Annars har de här veckorna mest blivit en bekräftelse på mina bristande kulinariska kunskaper. Jag köpte den billigaste kokboken/kokhäftet som Fnac kunde erbjuda, den hetta Grönsaker kort och gott och vi får se om det är den som kommer rädda mina medhavda lucher som jag planerar att tillaga, någongång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gröt, Kalles kaviar och fina efterrätter på söndag, det låter som du klarar dig bra nu!!
Men jag trodde jag skulle se Sacre Coeur på bilden ?

Azertrude sa...

Det är verkligen märkligt, den kommer liksom inte med, himlen är så ljus bakom, men jag ska försöka ta ett fint kort på den fina byggnade, lovar.