onsdag 7 oktober 2009

Systrar och terapier

o, tre små dagar tills syter kommer! Loveliii, vad mys vi hava skall. Jag sitter dagarna långa och bläddrar i grammatikböcker och ligger ett kapitel efter ... läser om vetenskaplighet och är känslomässigt helt utan logiska slutledningar ... tänker onda tankar om grannarnas oväsen och deras evighetslånga renoveringar och tänker goda tankar om grannarnas katt ute på innergården ... äter quinoasallader och bullar om vartannat ... och växelläser hjärnböcker om kognition och det vanliga o-vad-ska-jag-läsa-kanske-en-kvinnosaksboksschemat (TVÅ EL. TRE FOGEMORFEM DÄR?).

Utläst: I en familj finns inga fiender, Fru Freud och jag, Jag vill inte dö jag vill bara inte leva, Jag skulle vara din hund (om jag bara finge vara i din närhet), Det går an
Läser: En ängel vid mitt bord, Jaget och världen, kurslitteratur
Läser kanske snart: Ida, Pillret, Halv elva en sommarkväll, Sjukdomen, Melankoliska rum, Anteckningar från kriget, Kvinnlighet och erotik

Inga kommentarer: